torsdag 11 juli 2013

GRÖNT I NATUREN OCH MURPHY

Vi var några som satt och pratade och kom in på varför allting nu för tiden är mycket grönare i naturen och att det mesta verkar växa mycket fortare. En föreslog att det berodde på växthuseffekten en annan att det regnar mycket mer. Jag föreslog att det kunde bero på att vi numera har sommartid och att allt kommer igång en timme tidigare. Det var en förklaring som alla köpte.

Idag har jag återigen haft besök av den alltid närvarande Murpy som jag skrev om den 8.6 2013.  Jag hade just korsat järnvägen på den lilla grusvägen från Haväng till Brösarp när jag hörde tåget. Äntligen kunde jag plåta det frustande ångloket i en liten uppförsbacke. Jag sprang uppför banvallen, tog fram kameran och skulle plåta. Den funkade inte. Någon mer chans får jag inte för tågen går bara på torsdagar.  Djävla Murpy!

1 kommentar: