lördag 13 juli 2013

OM ATT PASSA TIDEN

Jag har alltid tyckt att det är viktigt att passa tider. Om jag bestämt en tid för ett möte är jag i tid och blir irriterad om den jag bestämt träffa inte är det. Den 20 juni klockan 07.59.45 kom jag i tid för ett sammanträffande med WUN 443 på motorvägen i Linköping. ”Sammanträffande”? Vi krockade. Han körde in i mig när han skulle köra om en långtradare. Vi hade inte bestämt att träffas den dagen men gjorde det. Den här gången hade jag inte blivit irriterad om han kommit lite senare. Jag har aldrig tidigare bestämt att ett sammanträffande ska vara så preciserat, på sekunden. Varför var det så viktigt just den här dagen? Förresten; vilken kedja av händelser föregick vårt sammanträffande? Berodde det på att jag nös i Södertälje och fick sakta ner farten eller därför att det tog längre tid än vanligt att hänga på cykeln eller att jag petade mig i örat i Nyköping? Eller att jag den 20 april 1972 missade båten till Visby? Jag hittar inget bra svar men ska i fortsättningen se till att jag inte är så punktlig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar